Join our email list at   http://emperors-clothes.com/f.htm
Receive articles from Emperor's Clothes Website

Please send this text or the link to a friend.
http://emperors-clothes.com/letters/hardball.htm

Emperor's Clothes
[ www.tenc.net ]

Have you seen the Emperor's Clothes JUDGMENT! Video? It proves the Western media lied about Bosnia.

Learn more about JUDGMENT! here.

With Internet Explorer, Best Viewed With Medium Text Size

========================================================

Pakistani Student Asks: “Was Egyptian TV Miniseries Really about 'Protocols of Zion'?”

With Quotes from Egyptian Press

[Posted 30 December 2002]

========================================================

[ www.tenc.net ]

Dear Emperor's Clothes,

I had a question regarding your comment that:

"Arabs are no more fools than the rest of us. However, millions of Arab citizens stayed glued to their TV sets for 41 episodes - 41! - of a rewrite of "Protocols of Zion," broadcast as a TV miniseries by an Egyptian production company with the nightmare name, 'Dream TV.'"
http://emperors-clothes.com/letters/ringstrue.htm

I was watching Chris Matthews' program, Hardball, awhile ago. I'm not sure of the date. They had an Egyptian journalist, the Israeli Ambassador and an American Official.

The Egyptian claimed [this] serial, "Horseman without a Horse," had nothing to do with "The Protocols of Zion." According to him, one of the characters in the drama mentions it, to which another responds that it is a hoax. I'm not sure how true this is, but I was wondering if you could check up on it, unless of course you verified this information already.

Peace, Adnan (a Pakistan student studying in the US)
PS Happy Holiday!

========================================================

Dear Adnan,

Peace to you too, and thanks for writing. Also, happy New Year!

Nobody at Emperor's Clothes watched the 41 episodes of "Horseman [or, Knight] Without a Horse," broadcast out of Egypt, including by the official State TV station.

We based our opinion on press write-ups. Here are several.

According to the Egyptian paper, Al-Ahram, Mr. Sobhi, who wrote and acted in the mini-series, said it was based on "The Protocols."

"For over a year now, Sobhi and the producers of Horseman Without a Horse have been making press statements about how the series 'deals with' or 'refers to' The Protocols of the Learned Elders of Zion." -- Al-Ahram, 7-13 November 2002, Issue No. 611

An article in the Cairo Times noted that some Western media were upset about the series. The problem was not with Sobhi's talent but that:

[Start Excerpt from Cairo Times]

" ...the 41-part series is at least partially inspired by the infamous Protocols of the Elders of Zion - the alleged blueprint for Zionist global domination almost universally regarded in the West as an anti-Semitic fraud.

"Sobhi's series, Faris Belaa Gawaad (Horseman without a Horse) features the actor playing Hafez Naguib, a turn of the century Egyptian journalist who dons more than a dozen disguises in his efforts to uncover the truth behind the protocols. In a unique arrangement, the series will be shown on both Dream - the upstart private channel founded by businessman Ahmad Bahgat - and on state-run television.

"'The series presents historical facts commenting on the beginning of the Zionist presence in the world,' series director Ahmad Badr Eddin told the Cairo Times.

"Sobhi, who says he drew inspiration from the Protocols 'along with other historical sources,' claims the series proves that 18 of the 24 protocols have already come to pass.'"

[End Excerpt from Cairo Times]

Volume 6, Issue 34 30 OCTOBER - 6 NOVEMBER 2002

MEMRI, the website that translates and comments on Middle Eastern media, posted the following from an article in the Egyptian weekly, Roz Al-Youssuf:

[Start excerpt from Roz Al-Youssuf]

"For the first time, the series' writer courageously tackles the 24 Protocols of the Elders of Zion, revealing them and clarifying that they are the central line that still, to this very day, dominates Israel's policy, political aspirations, and racism... Subhi...found that 19 of the 24 protocols had been put into practice. 'By means of the series,' Subhi adds, 'I am exposing all the Protocols of the Elders of Zion that have been implemented to date, in a dramatic, comic, historic, national, tragic, and romantic manner.'"

[End excerpt from Roz Al-Youssuf]

According to MEMRI, Roz Al-Youssuf stated that the series used quotes from "The Protocols of Zion" such as, "we will damage [social] morality with pornography, prostitution, and drugs, and we will corrupt the world of the Gentiles," as well as "Feed a dog, [but] not a Muslim or a Christian..." and so on.

There are more quotes on the series from Arab media at http://memri.org

It is often charged that for reasons of Public Relations, Arab spokesmen temper the anti-Jewish content of Arab TV programs and newspapers when dealing with Western audiences. For example, that while a politican may make a speech in Arabic in which he attacks "the Jews," his words are translated into English as, "the Zionists."

Perhaps the Egyptian journalist was engaged in this sort of public relations.

Best regards,
Jared Israel

*Further Reading Follows Advertisement*

[Footnotes After The Advertisement]

JUDGMENT! Video Exposes the Phony 'Death Camp' Pictures that Fooled the World

To Order JUDGMENT! Skip to End of Text

In August 1992, millions of people were shocked to see photographs of a supposed Bosnian Serb death camp.

The photos were produced by ITN, the British TV news giant, from footage shot by an ITN film crew which spent 15 hours in Bosnia.

Most of the photographs featured a tall, painfully thin man, stripped to the waist, apparently penned in behind barbed wire.

Traveling with the authorization of Radovan Karadzic, the Bosnian Serb leader, the ITN crew filmed at a detention center in Omarska and a refugee center in Trnopolje. The ITN photos were broadcast worldwide beginning August 6th, accompanied by sensational captions and comments.

For example Ian Williams, one of the journalists who accompanied the ITN crew, appeared on U.S. Public Television's MacNeil-Lehrer Report on August 6th. Mr. Williams referred to the Trnopolje refugee center as a "camp," as in concentration camp, saying it was "at the center of allegations of atrocities." Williams claimed that:

"Conditions at this camp were appalling. In 100 degree heat hundreds of men were forced to eat and sleep outside in the field behind barbed wire."
-- MacNeil-Lehrer Report, 6 August 1992

And indeed, the ITN photos seemed to show people living outside, caged like animals behind barbed wire. But Mr. Williams knew this impression was false. He knew the Muslim refugees were moving about freely, that it was the ITN people who were filming from inside a small barbed wire enclosure. He knew the ITN pictures had been doctored to create the illusion of a death camp. This is *proved* in the Emperor's Clothes video, 'JUDGMENT!'

====================================================

How can 'JUDGMENT!' have proved this?

====================================================

By luck, a news crew from Serbian State Television (called RTS) covered the ITN visit. They went wherever ITN went, filming what ITN filmed and filming the ITN crew as well. Thus there is a visual record of what the ITN people did and what they actually saw. Using this footage, the 'JUDGMENT!' video shows, step by step, how pictures of a humanitarian refugee center at Trnopolje were transformed into 'death camp' photos that fooled the world.

The 'JUDGMENT!' video proves that Ian Williams, now the UN correspondent for the NATION magazine, and other journalists who traveled to Bosnia with ITN, lied to the public.

====================================================

Mr. Bush Responds with Superhuman Speed

====================================================

On 6 August 1992, just *20 minutes* after the pictures were released, George Bush held a press conference at a Colorado Air Base:

"Reports say that 20 minutes after the ITN footage was shown in the United States, President George Bush changed his hands-off policy and promised to 'press hard for quick passage' of a UN Security Council resolution authorising the use of force in the Balkans."
-- "The Straits Times, August 16, 1992
"Holocaust images of Bosnia prison camps make the West sit up," by Lee Siew Hua

Bush demanded that the Serbs be harshly punished, including:

"tighten[ing] economic sanctions on Serbia so that all understand that there is a real price to be paid for the Serbian government's continued aggression."

Bush also announced that the U.S. would recognize Croatia, Slovenia and Bosnia as independent from Yugoslavia. He thus approved the break-up of Yugoslavia and guaranteed that the Bosnian war would continue.

Consider the remarkable speed with which President Bush reacted.

Some photos are shown on TV.

Immediately, President Bush contacts his cabinet members, who, coincidentally, have also seen the photos.

They confer. Somehow they determine that the pictures are genuine.

They contact leaders of, at least, Germany and England, possibly other countries. They plan draconian anti-Serb measures including economic sanctions that will cut Serbia off from the world.

They contact congressional leaders. They agree that Bush will announce the US intent to recognize no fewer than three new Yugoslav secessionist states.

They call a press conference at a Colorado Air Base. They write a press release. They compose Mr. Bush's statement.

The mass media receives the press release. Film crews travel to the Air base and set up their equipment.

And all this is done in...20 minutes?

Isn't it more likely that the timing of the TV broadcast of these pictures was coordinated between ITN and either the State Department, the CIA or some similar body? That Bush scheduled his press conference to be held just after the pictures were shown so ordinary people would believe that these terrible pictures compelled President Bush to endorse extreme measures?

Perhaps ITN's trip to Bosnia, supposedly to "investigate claims that concentration camps had been set up" (Strait Times), was planned from the outset as a hunt for footage which could be used to produce such doctored evidence.

ITN had a prior history of aggressively anti-Serbian coverage of the break-up of Yugoslavia. So one might ask, why did the Bosnian Serb leadership give ITN access to Trnopolje and Omarska, about which the Western media (for example, NEWSDAY, 21 July 1992) were already spreading nightmare tales? Perhaps they hoped that if they just let the ITN people see for themselves, ITN would be fair. They did not comprehend the moral standards of the people with whom they were dealing.

Get a copy of 'JUDGMENT!' If after viewing this video you don't think we've proved our case we'll refund every penny.

We cannot bring back the dead. However, we can honor them by telling the truth.

Purchase 'JUDGMENT!'


In U.S. - $25.00

Outside U.S. - $32.00 (USD)

Please consider making an additional donation.
It will go to help Emperor's Clothes get out the truth
about the attack on Yugoslavia!


* By Phone - U.S.A. phone number - 1 617 916-1705

* By Mail - Send check to

Emperor's Clothes
PO Box 610-321
Newton, MA 02461-0321
USA

(If your check includes an extra donation, please indicate how many copies of JUDGMENT! you are buying!)

* By Secure Server - Go to

https://emperor.securesites.com/transactions/index.php

Pay the appropriate amount as a donation. Then email us at emperors1000@aol.com so we know you have ordered 'JUDGMENT!'

* Or order using PayPal...

* To order via PayPal with an additional donation, click
 

* Or if reading this in email, go to
http://emperors-clothes.com/paypal.htm


* To order without extra donation inside US ($25), click 

* To order without extra donation outside US ($32), click

* If reading this text in email, go to
http://emperors-clothes.com/paypal.htm 


Emperor's Clothes
[
www.tenc.net ]

This Website is mirrored at
http://emperor.vwh.net/

========================================================

Further Reading

========================================================

The following material deals with the "Protocols of Zion."

1) In 1921 the London Times published Philip Graves famous articles showing how "The Protocols of Zion" was plagiarized from Maurice Joly's "Dialogues in Hell." We have scanned the original articles as pdf files and also transcribed them. Both formats can be accessed in the article, "The Source of "Protocols of Zion," at
http://emperors-clothes.com/antisem/graves-tran.htm

2) We have published three pieces of our own on the Protocols:

* "'The Protocols of Zion' - Part One, Weapon Against Democracy," by Jared Israel at
http://emperors-clothes.com/antisem/protocols-1.htm

* "'The Protocols of Zion,' Part Two, Illogical, Sloppy and Incoherent...," by Jared Israel at
http://emperors-clothes.com/antisem/protocols-2.htm

* A letter exchange on why to some people, who are not anti-Semites, some parts of "The Protocols" ring true. At
http://emperors-clothes.com/letters/ringstrue.htm

And for those accessing this reading list from another article, if you scroll to the top of the page you can read, "Pakistani Student Asks: Was Egyptian TV Miniseries Really about 'Protocols of Zion'"? ...With quotes from the Egyptian Press and response by Jared Israel.


Emperor's Clothes
[ www.tenc.net ]

This Website is mirrored at
http://emperor.vwh.net/